Zespół Szkół Budowlanych w Bolesławcu
Translate
English Russia
Deutsch Czech
Nawigacja
Rekrutacja
  2016/2017
  Regulamin rekrutacji
  Harmonogram rekrutacji
  Kierunki kształcenia:
  Technikum architektury krajobrazu
  Technikum budownictwa
  Technikum geodezji
  Technikum leśne
  Technikum inżynierii środowiska
  Zasanicza Szkoła Zawodowa

Logowanie ...
  FRONTER
  e-dziennik

Szkoła
  Strona Główna
  Kontakt
  Dyrekcja
  Sekretariat
  Pedagog szkolny
  Logopeda szkolny
  Historia szkoły
  Galeria

Uczniowie
  Samorząd Uczniowski
  Plan lekcji
  Podręczniki
  Tematy prezentacji
maturalnych
  Kalendarz roku szkolnego
2016-2017

Aktualności
  Zastępstwa
  Projekty realizowane
w szkole
  Harmonogram egzaminu
maturalnego
  Harmonogram egzaminów
zawodowych
  Egzaminy poprawkowe

Nauczyciele
  Grono pedagogiczne
  Plan lekcji
  Plan dyżurów

Praktyki
  Opiekun praktyk
  Harmonogram praktyk
  Relacje z praktyk
zagranicznych
  Leonardo da Vinci
  Erasmus +

Dokumenty
  Statut szkoły
  Szkolny program
wychowawczy
  Szkolny program
profilaktyki
  Dokumentacja wycieczek
  Procedury zwolnień z wf
  Regulamin strony www

Ogłoszenia
  Przetargi
  Informacje
  Praca, konkursy

Dziękujemy!
  Nasi sponsorzy
  Absolwenci

Logowanie

Ankieta
Co najbardziej liczy się w życiu?

dobra zabawa

kariera i pieniądze

podróżowanie

rodzina

nauka i wyniki egzaminów

zdrowie

godność

sława

kultura osobista

przyjaźń


Kalendarz
Grudzień 2016
Ni
Pn
Wt
Sr
Cz
Pt
So




1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Najbliższe święta:

Do matury ...
jeszcze ...

148 Dni
7 Godzin
59 Minut
23 Sekund

... ...
Do wakacji 2017 ...
... jeszcze ...

198 Dni
7 Godzin
59 Minut
23 Sekund

... ...
Do końca roku ...
jeszcze ...

24 Dni
8 Godzin
59 Minut
23 Sekund

... uuu ...
Losowa fotografia
Witamy
Dzień Otwarty

Drodzy Rodzice!!!


24 listopada zapraszamy serdecznie na Dzień Otwartych Drzwi. O godzinie 16.30 w auli szkolnej odbędzie się krótkie spotkanie z Dyrektorem i Pedagogiem, a następnie przewidziane są zebrania klasowe z wychowawcami. Wszyscy nauczyciele będą na Państwa czekali do godziny 18.00 w swoich klasach, gdzie będzie można indywidualnie porozmawiać o problemach i postępach Naszych dzieci.

Harmonogram Dnia Otwartego jest : tutaj



Dodane przez Hyde dnia listopad 23 2016 16:23:56
0 Komentarzy ~ 20 Czytań Drukuj
Matura


Chociaż jeszcze nie kwitną kasztany ... próbna matura



Za kilka dni uczniowie klas czwartych sprawdzą swoją wiedzę i umiejętności podczas próbnej matury. Na podstawie jej wyników abiturienci będą mogli sformułować dla siebie rekomendacje do dalszej pracy. Liczymy, że podołają wyzwaniu, które niegdyś nazywano egzaminem dojrzałości.



Dla maturzystów przygotowaliśmy harmonogram zmagań:

Jak zwykle zaczynamy od egzaminu z języka polskiego w zakresie podstawowym, potem będzie matematyka, języki obce i pozostałe przedmioty:

22 listopada o godz. 8.00 – początek próbnej matury z języka polskiego w zakresie podstawowym, czas trwania: 170 min., po przerwie – próbna matura z języka polskiego w zakresie rozszerzonym, czas trwania: 180 min.

23 listopada o godz. 8.00 – próbna matura z matematyki w zakresie podstawowym, czas trwania: 170 min., następnie – próbna matura z matematyki w zakresie rozszerzonym, czas trwania: 180 min.

Dla uczniów:
Arkusze z języka polskiego wraz z odpowiedziami (poziom podstawowy) drukowane w ogólnopolskim wydaniu Gazety Wyborczej lub
10:00 – Publikacja arkuszy z języka polskiego (poziom podstawowy oraz rozszerzony) wraz z odpowiedziami na stronie gieldamaturalna.pl
11:00 – Publikacja arkuszy z języka polskiego (poziom podstawowy oraz rozszerzony) wraz z odpowiedziami na stronie wyborcza.pl
13:00 – Publikacja arkuszy z języka polskiego (poziom podstawowy oraz rozszerzony) wraz z odpowiedziami na stronie edulandia.pl


24 listopada o godz. 8.00 – to język angielski w zakresie podstawowym, czas trwania: 120 min. oraz – próbna matura z języka angielskiego w zakresie rozszerzonym, czas trwania: 150 min.

24 listopada o godz. 8.00 – matura z języka niemieckiego w zakresie podstawowym, czas trwania: 120 min., po przerwie – próbna matura z języka niemieckiego w zakresie rozszerzonym, czas trwania: 150 min.

Dla uczniów:
Arkusze z matematyki wraz z odpowiedziami (poziom podstawowy) drukowane w ogólnopolskim wydaniu Gazety Wyborczej lub
10:00 – Publikacja arkuszy z matematyki (poziom podstawowy oraz rozszerzony) wraz z odpowiedziami na stronie gieldamaturalna.pl
11:00 – Publikacja arkuszy z matematyki (poziom podstawowy oraz rozszerzony) wraz z odpowiedziami na stronie wyborcza.pl
13:00 – Publikacja arkuszy z matematyki (poziom podstawowy oraz rozszerzony) wraz z odpowiedziami na stronie edulandia.pl


25 listopada o godz. 8.00 – matura diagnostyczna z przedmiotów dodatkowych (Biologia, Fizyka, Geografia)

Dla uczniów:
Arkusz z języka angielskiego wraz z odpowiedziami (poziom podstawowy) drukowany w ogólnopolskim wydaniu Gazety Wyborczej lub
10:00 – Publikacja arkuszy z języków obcych (poziom podstawowy oraz rozszerzony) wraz z odpowiedziami na stronie gieldamaturalna.pl
11:00 – Publikacja arkuszy z języków obcych (poziom podstawowy oraz rozszerzony) wraz z odpowiedziami na stronie wyborcza.pl
13:00 – Publikacja arkuszy z języków obcych (poziom podstawowy oraz rozszerzony) wraz z odpowiedziami na stronie edulandia.pl

15:00 – Publikacja arkuszy z przedmiotów dodatkowych (poziom podstawowy oraz rozszerzony) wraz z odpowiedziami na stronie gieldamaturalna.pl
16:00 – Publikacja arkuszy z przedmiotów dodatkowych (poziom podstawowy oraz rozszerzony) wraz z odpowiedziami na stronie wyborcza.pl
17:00 – Publikacja arkuszy z przedmiotów dodatkowych (poziom podstawowy oraz rozszerzony) wraz z odpowiedziami na stronie edulandia.pl


Uczniów klas młodszych prosimy o wyrozumiałość i życzliwość dla starszych kolegów w tych szczególnych dniach. Trzymajcie za nich kciuki! Pamiętajcie, że już niedługo na Was też czekają egzaminy! comfort



Dodane przez idzi dnia listopad 20 2016 19:54:09
0 Komentarzy ~ 23 Czytań Drukuj
Razem Bezpieczniej
 MŁODZIEŻ Z ZESPOŁU SZKOŁ BUDOWLANYCH  WIE  JAK  ŻYĆ  BEZPIECZNIE
MŁODZIEŻ Z ZESPOŁU SZKOŁ BUDOWLANYCH WIE JAK ŻYĆ BEZPIECZNIE


Wyjazd na Konkurs Wiedzy o Policji „Razem Bezpieczniej” okazał się bardzo szczęśliwy dla uczniów z klasy I „w”.

16 listopada 2016 roku w Jeleniej Górze odbył się rejonowy finał Konkursu Wiedzy o Policji „Razem Bezpiecznej”, w którym udział brali najlepsi uczniowie wyłonieni podczas eliminacji szkolnych. Konkurs swoją obecnością zaszczycili przedstawiciele Komendy Wojewódzkiej Policji z Wrocławia oraz przedstawiciele Komendy Wojewódzkiej OHP z Wrocławia, a także wielu innych znakomitych gości.

Naszą Szkołę i Hufiec Pracy reprezentowali: Dominika Hrycaj, Rafał Minge, Michał Herbut, Agnieszka Gadzińska, Paweł Janowski i Paweł Gumiński. Konkurs składał się z dwóch części.

Pierwsza część polegała na udzieleniu pisemnych odpowiedzi na pytania testowe. Test rozwiązywany był indywidualnie przez każdego uczestnika zespołu. W części drugiej młodzież w grupach wykonywała pracę plastyczną o tematyce antyterrorystycznej oraz rozwiązywała krzyżówkę. Drużyny z Bolesławca zajęły ostatecznie II i III miejsce. Obie zwycięskie drużyny oprócz cennych nagród otrzymały wspaniałe puchary ufundowane przez Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu – za zajęcie III miejsca w konkursie oraz za II miejsce puchar ufundowany przez Komendanta Wojewódzkiego OHP we Wrocławiu. Organizatorzy konkursu przygotowali dla uczestników atrakcje, które miały umilić czas oczekiwania na wyniki rywalizacji. Młodzież mogła w towarzystwie przewodnika zwiedzić Muzeum Przyrodnicze i posłuchać wielu ciekawych historii związanych z tym miejscem.

Dodatkowo młodzież reprezentująca Hufiec Pracy w Bolesławcu corocznie otrzymuje cenne nagrody rzeczowe ufundowane przez Starostwo Powiatowe w Bolesławcu.

Ogromny udział w sukcesie uczniów mają policjanci z Komendy Powiatowej Policji z Bolesławca – asp.szt. Rafał Janiec, asp. szt. Beata Łuczkowska i asp. szt. Anna Kublik – Rościszewska, którzy dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniami, profesjonalnie i z wielkim zaangażowaniem przygotowywali uczniów do konkursu. Należy tutaj dodać, że młodzież z Bolesławca szkolona przez w/w policjantów już od kilku lat zajmuje czołowe miejsca w konkursie „Wiedzy o Policji”.


 MŁODZIEŻ Z ZESPOŁU SZKOŁ BUDOWLANYCH  WIE  JAK  ŻYĆ  BEZPIECZNIE  MŁODZIEŻ Z ZESPOŁU SZKOŁ BUDOWLANYCH  WIE  JAK  ŻYĆ  BEZPIECZNIE  MŁODZIEŻ Z ZESPOŁU SZKOŁ BUDOWLANYCH  WIE  JAK  ŻYĆ  BEZPIECZNIE

Tekst i zdjęcia: Małgorzata Madej

Dodane przez Hyde dnia listopad 18 2016 00:55:48
0 Komentarzy ~ 32 Czytań Drukuj

„Oswój stres, czyli jak przemienić wroga w przyjaciela?”

"Oswój stres, czyli jak przemienić wroga w przyjaciela?"


Odpowiedzi na powyższe pytanie szukali uczestnicy warsztatów na temat stresu, które w Zespole Szkół Budowlanych przeprowadziła pani psycholog z Uniwersytetu SWPS z Wrocławia.

W spotkaniu uczestniczyli uczniowie kl. IV Technikum, którym szczególnie zależy na „oswojeniu” stresu, ponieważ przed nimi pierwszy ważny egzamin w ich dorosłym życiu, jakim jest niewątpliwie egzamin maturalny. Dla wielu młodych ludzi matura jest wydarzeniem szczególnie stresującym. Poza tym życie we współczesnym świecie, który wymaga od ludzi ciągłej pogoni w celu osiągnięcia sukcesu osobistego, zawodowego przyczynia się do tego, że stres staje się coraz większym problemem – cichym zabójcą niszczącym zdrowie, a także w wielu przypadkach również życie młodego człowieka. Dlatego też, pani psycholog z Uniwersytetu SWPS podczas warsztatów z młodzieżą, korzystając ze zdobyczy współczesnej psychologii uczyła maturzystów jak świadomie zarządzać napięciem, wykorzystując je jako informację zwrotną organizmu, a nawet, jako źródło motywacji.

Uczniowie aktywnie uczestniczyli w spotkaniu, którego najważniejszym efektem było to, że nauczyli się szybkich, praktycznych technik radzenia sobie ze stresem, które łatwo będą mogli stosować w swoim codziennym życiu.


„Oswój stres, czyli jak przemienić wroga w przyjaciela?” „Oswój stres, czyli jak przemienić wroga w przyjaciela?” „Oswój stres, czyli jak przemienić wroga w przyjaciela?” „Oswój stres, czyli jak przemienić wroga w przyjaciela?” „Oswój stres, czyli jak przemienić wroga w przyjaciela?” „Oswój stres, czyli jak przemienić wroga w przyjaciela?” „Oswój stres, czyli jak przemienić wroga w przyjaciela?” „Oswój stres, czyli jak przemienić wroga w przyjaciela?” „Oswój stres, czyli jak przemienić wroga w przyjaciela?”
Tekst i zdjęcia: B.J.

Dodane przez Hyde dnia listopad 18 2016 00:33:58
0 Komentarzy ~ 36 Czytań Drukuj
Razem Bezpieczniej
 PRZYGOTOWANIA DO KONKURSU "RAZEM BEZPIECZNIEJ "
PRZYGOTOWANIA DO KONKURSU "RAZEM BEZPIECZNIEJ "


Trwają intensywne przygotowania uczniów klas I do Konkursu Wiedzy o Policji „Razem Bezpieczniej”.

W ubiegłym tygodniu policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Bolesławcu – pani asp. szt. Beata Łuczkowska i asp. szt. Rafał Janiec odwiedzili uczniów i przedstawili założenia konkursu oraz jego ideę. Policjanci podczas spotkania z młodzieżą przekazali wiadomości z zakresu procedur postępowania z nieletnimi w sytuacji popełniania przez nich czynów zabronionych, prewencji kryminalnej, a także bezpieczeństwa w ruchu drogowym, narkomanii i alkoholizmu.

Szczególną uwagę zwrócili na zachowania ryzykowne związane ze zjawiskiem spożywania dopalaczy przez młodych ludzi oraz tematykę antyterrorystyczną. Uczestnicy spotkania z uwagą słuchali prelekcji policjantów i aktywnie uczestniczyli w dyskusji. Zdobyte informacje mogli wykorzystać już tego samego dnia podczas testu z zakresu zagadnień policyjnych, przeprowadzonego w celu wyłonienia najlepszych osób, które będą reprezentowały szkołę podczas Rejonowego Konkursu Wiedzy o Policji w Jeleniej Górze.

Osobom, które zakwalifikowały się do Konkursu życzymy powodzenia podczas finału, który odbędzie się 16 listopada 2016 r.!!!

Tekst i zdjęcia: B.J.

Dodane przez Hyde dnia listopad 18 2016 00:33:12
0 Komentarzy ~ 45 Czytań Drukuj
Zmiana planu lekcji

Uwaga!!!
w dniu 07.11.2016 r. nastąpi korekta planu zajęć.

Nowy plan dostępny w zakładce: Plan lekcji



Dodane przez Hyde dnia listopad 06 2016 12:25:38
0 Komentarzy ~ 50 Czytań Drukuj
ERASMUS+POWER


"Domy pasywne” – podsumowanie czas zacząć


Kolejny staż zawodowy w Niemczech za nami. Grupa budowlańców wróciła dwa tygodnie temu z miesięcznej praktyki zawodowej. Przez ten czas musiała nie tylko na powrót wdrożyć się w „szkolną rutynę”, ale i wypełniać kolejne stażowe zadania, np. pisać raporty, wypełniać ankiety, dzielić się swoją wiedzą ze społecznością szkolną i lokalną.
Korzystając Raportu Końcowego przekazanego nam przez Europa-Haus Leipzig, przygotowanego we współpracy z pracodawcami niemieckimi, oraz wypowiedzi samych uczestników stażu, chcielibyśmy się podzielić z Wami kilkoma uwagami.



„Domy pasywne - przyszłość branży budowlanej” - podsumowanie stażu1. Zakładane cele stażu:
- podniesienie umiejętności uczniów w zakresie szeroko pojętego budownictwa ze szczególnym uwzględnieniem budownictwa energooszczędnego (tzw. pasywnego),
- zapoznanie się z technologiami stosowanymi w Niemczech w budownictwie pasywnym na przykładzie miasta Lipska,
- doskonalenie niemieckiego języka branżowego,
- zapoznanie się z organizacją pracy, warunkami życia i kulturą w Saksonii.
Wszystkie cele zostały osiągnięte.


„Domy pasywne - przyszłość branży budowlanej” - podsumowanie stażu2. Ogólna ocena stażu:
Wszystkie strony zapewniają o bardzo dobrym przygotowaniu stażu (zarówno pod względem merytorycznym jak i organizacyjnym). Uczniowie wynieśli z praktyki duże korzyści. Dotyczyły one nie tylko podniesienia kwalifikacji zawodowych, lecz także rozwoju osobowości, a zwłaszcza kreatywności młodych stażystów. Ważnym aspektem tyło też doskonalenie umiejętności komunikowania się w języku niemieckim, a zwłaszcza uświadomienie sobie konieczności nauki języków obcych i szans wynikających z mobilności i otwartości na innych ludzi.



„Domy pasywne - przyszłość branży budowlanej” - podsumowanie stażuW ankiecie przeprowadzonej przez Europa-Haus na pytanie,„Jakie wnioski z praktyki wyciągnę dla siebie osobiście, co dała mi praktyka?”, uczniowie odpowiadali:
- Trzeba przykładać się więcej do szlifowania języków obcych.
- Nauka języka jest bardzo ważna, jeżeli chce się pracować za granicą. Ważne jest dobre przedstawienie swojej osoby.
- Praca fizyczna motywuje do dalszej nauki.
- Trzeba szanować innych i nie oceniać nikogo po wyglądzie.
- Przyjdzie kiedyś taki czas, że zabraknie nam rodziców lub zaczniemy własne życie i już sami będziemy musieli się utrzymać, posprzątać po sobie. Trzeba po prostu szanować to, co się ma. Nauczyłem się u pracodawców wielu rzeczy, które na pewno mi się gdzieś przydadzą.
- Warto zwiedzać i wyjeżdżać do innych państw, aby poznać ich kulturę, tradycje i zabytki. Możemy być mile zaskoczeni, ile jest miejsc wspólnych z naszą kulturą. Takie praktyki zagraniczne mogą człowieka dużo nauczyć!
- Praca na budowie to nie taka łatwa praca. Pracę należy szanować, ponieważ nie każdy będzie miał okazję pracować i zarabiać pieniądze, za które będzie mógł sobie kupić ważne dla siebie rzeczy.

„Domy pasywne - przyszłość branży budowlanej” - podsumowanie stażu3. Warunki stażowe i bytowe:
Niemieckie firmy poważnie potraktowały zorganizowanie praktyki i od samego początku stworzyły polskim uczniom bardzo dobre warunki włączając ich w pełni do 8-godzinnego systemu pracy swoich własnych pracowników i przydzielając im odpowiednich niemieckich opiekunów. Stażyści mieszkali w budynku zaadoptowanym na hotel z mieszkaniami gościnnymi. Mieli do dyspozycji dwupokojowe mieszkania z łazienką i w pełni wyposażoną kuchnią „Co mnie mile zaskoczyło, co mi się podobało?”

- Mile zaskoczyła mnie atmosfera, która panuje na niemieckich budowach – jest sympatycznie, a zarazem stanowczo i konkretnie.
- Najmilej wspominać będę pracę i szefostwo, z którym dobrze się dogadywałem.
- Mile zaskoczyła mnie otwartość międzyludzka, duża tolerancja, ludzie są pomocni i kulturalni.
- Najmilej wspominać będę ludzi i pracowników poznanych w firmie.
- Chciałbym utrzymać kontakt z niemieckim pracodawcą ze względu na ciekawą pracę.

„Domy pasywne - przyszłość branży budowlanej” - podsumowanie stażu4. Program ramowy:
W trakcie odbywanej praktyki zawodowej w Lipsku odbywało się dużo atrakcyjnych imprez związanych z „Tygodniami Międzykulturowymi”, „Jarmarkiem Jesiennym” oraz obchodami 27 rocznicy przemian politycznych i w ich następstwie zjednoczenia Niemiec. Wszystko to urozmaiciło program ramowy przygotowany dla praktykantów przez Dom Europejski. Warto zaznaczyć, że w trakcie miesięcznego pobytu uczniowie korzystali z zajęć językowych, imprez kulturalnych (wystawy, koncerty), spotkań integracyjnych oraz wszelkiego rodzaju wycieczek o charakterze dydaktyczno-kulturalnym. Wszystkie wypowiedzi praktykantów pozyskane przez Europa-Haus podkreślają atrakcyjność tegoż programu, w ramach, którego mieli okazję spotykać się z pracownikami Domu Europejskiego, np. z Dyrektorem Biura p. Christianem Dietz, p. Pawłem czy też p. Oxaną (odbywającą aktualnie praktykę w Europa-Haus). Oni wszyscy mogli dobrze i wiarygodnie na własnym przykładzie udzielić uczniom wielu informacji na temat: „Co daje mi Europa?” i poza tym posługując się językiem polskim służyli jako dobry przykład uczenia się języków obcych.

Po powrocie nasi praktykanci zostali poproszeni o podzielenie się swoimi przemyśleniami związanymi z miesięcznym pobytem w Lipsku. Oto niektóre z ich wypowiedzi:

„Domy pasywne - przyszłość branży budowlanej” - podsumowanie stażuŁA podsumował swój pobyt tak, nic dodać i nic ująć:
„Na miejscu tego samego dnia poznaliśmy pracownika Europa-Haus Pana Christiana, który bardzo szybko powiedział nam, jak będzie wyglądała nasza praktyka w Lipsku. Następnego dnia nasi wychowawcy wraz z pracownikami Europa-Haus odprowadzili nas do naszych pracodawców, omówiliśmy warunki, przepisy oraz godziny pracy. Od tej pory musieliśmy sobie sami radzić. Na szczęście dzięki kursom języka niemieckiego, które odbyły się w szkole i w Lipsku nie mieliśmy żadnych problemów komunikacyjnych.



„Domy pasywne - przyszłość branży budowlanej” - podsumowanie stażuNajwiększym zaskoczeniem była świetna organizacja zespołu P. Doktor Marii Peter. Cała nasza współpraca przebiegała jak byśmy znali się i współpracowali ze sobą od wielu lat. O zespole Europa-Haus mogę powiedzieć, że są to odpowiedni ludzie na odpowiednich stanowiskach. W trakcie wyjazdu nauczyliśmy się samodzielności oraz wielu nowych zawodów, tj.: sprzątacz, kucharz. Na moją ocenę złożyło się wiele czynników, np. świetna organizacja, gościnność. Wyjazdy te są bardzo potrzebne, dzięki nim można rozwijać skrzydła, poznawać ciekawych ludzi i uczyć się dorosłego życia, w które wszyscy niedługo wkroczymy.”




„Domy pasywne - przyszłość branży budowlanej” - podsumowanie stażuNiektórzy zachwycali się przede wszystkim miastem lub generalnie Niemcami:
GS: „Praktyki były również szansą do obalenia lub potwierdzenia mitu o tym, że Niemki nie należą do najpiękniejszych kobiet. Mit wszyscy zgodnie obalaliśmy.”
MM: „Bardzo duże wrażenie zrobiła na mnie wycieczka łódką po kanałach Lipska. Zobaczyłem tam wspaniałą architekturę oraz infrastrukturę, której nie zobaczę w pierwszym lepszym mieście. Te piętrowe budynki nad rzeką oraz luksusowe wille wywarły na mnie olbrzymie wrażenie. Podczas pobytu w Lipsku doświadczyłem bardzo dużej różnorodności kulturowej oraz religijnej, ale z tym wiąże się, co jest dla mnie bardzo ważne, duża tolerancja i nie widziałem żadnej dyskryminacji rasowej, co tylko sprawiło, że czułem się tam bardzo komfortowo. Byłem także zaskoczony podczas pracy. Szefostwo oraz wszyscy pracownicy byli bardzo mili, zawsze chętnie pomagali, wspierali oraz pokazywali różne czynności, jak robiło się coś pierwszy raz w życiu.”


„Domy pasywne - przyszłość branży budowlanej” - podsumowanie stażuInni najwięcej uwagi poświęcili samej praktyce i/lub pracodawcom:
EJ: „Następnego dnia (tj. poniedziałek) udaliśmy się do wskazanych miejsc praktyk, po szkoleniu BHP oraz zapoznaniu z miejscem pracy przystąpiliśmy do niej. Uczyliśmy się poprzez praktykę, jakie technologie, jakie sprzęty są stosowane na niemieckich budowach, uczyliśmy się także niemieckiej solidności, rzetelności oraz przestrzegania zasad bezpieczeństwa w miejscu pracy.”
MB: „Niektóre zalety związane z pobytem w Lipsku zauważyłem już w pierwszym tygodniu szkoły. Na zajęciach w pracowni podczas murowania dostrzegłem, że robię to znacznie szybciej jak i dokładniej. Wyrobiłem w sobie nawyk ciągłego kontrolowania jakości muru. Moja znajomość niemieckiego poprawiła się i to w znacznym stopniu, a zauważyła to moja nauczycielka j. niemieckiego. Nauczyłem się też gotować, prać i zarządzać budżetem.”
KM: „Trafiłem na budowę. Nie musiałem dojeżdżać, ponieważ miałem ją bardzo blisko. Na praktyce zobaczyłem wreszcie jak wygląda prawdziwa praca na budowie. Nauczyłem się wielu rzeczy, tj. robienie zapraw, cięcie bloczków betonowych, układania zbrojenia i rusztowań oraz wielu innych przydatnych rzeczy. Miałem bardzo dobrego szefa, który był wyrozumiały. Atmosfera w pracy była fenomenalna, nie było czasu na nudę i żal było jak nastąpił dzień kończący praktyki.”
RA: „Całość praktyk przebiegła z mojego punktu widzenia - bezbłędnie. Na miejscu pracy niczego mi nie brakowało, moi pracodawcy byli bardzo miłymi i uporządkowanymi ludźmi. Dzięki dobremu przygotowaniu nie odczułem żadnych barier językowych i mogłem w całości skupić się na poznawaniu pracy oraz kultury i historii w czasie wolnym. Praktyki nauczyły mnie wielu życiowych umiejętności: samodzielności, gotowania i sprzątania po sobie, nie wspominając już o tym ogromie wiedzy zawodowej praktycznej, jaką wyniosłem z tego wyjazdu.”

„Domy pasywne - przyszłość branży budowlanej” - podsumowanie stażuZnalazła się też wypowiedź, którą dedykujemy naszym nauczycielom, którzy pełnili obowiązki opiekunów w trakcie pobytu w Lipsku:
SG: „Dzięki wyjazdowi mogliśmy również poznać pod względem prywatnym naszych nauczycieli. Na co dzień surowi i przykładni nauczyciele, podczas praktyk bardzo mili i wyrozumiali ludzie.”





„Domy pasywne - przyszłość branży budowlanej” - podsumowanie stażuWszyscy zgodnie na zakończenie swoich wypowiedzi pisali, że pobyt w Lipsku to czas, który na zawsze zapamiętają i z miłą chęcią pojechaliby tam znowu.





„Domy pasywne - przyszłość branży budowlanej” - podsumowanie stażu


Gorąco wszystkim dziękujemy flower




Dodane przez Hyde dnia listopad 06 2016 12:24:57
0 Komentarzy ~ 113 Czytań Drukuj


Gala wręczenia stypendiów i nagród za wybitne osiągnięcia uczniom szkół z Powiatu Bolesławieckiego
Stypendia i nagrody za wybitne osiągnięcia uczniom szkół z Powiatu Bolesławieckiego


W piątek 28 października 2016 r. w Teatrze Starym w Bolesławcu odbyła się Gala wręczenia stypendiów i nagród za wybitne osiągnięcia uczniom szkół z Powiatu Bolesławieckiego.

Gratulujemy wszystkim wyróżnionym i cieszymy się z Waszego sukcesu.


Oto najlepsi z najlepszych i ich średnia ocen:

1. Justyna Włodarska - średnia ocen: 4,95
2. Anita Gargolińska - średnia ocen: 5,15
3. Justyna Najdzionek - średnia ocen: 5,0
4. Martyna Tomaszewska - średnia ocen: 5,0
5. Angelika Kaczmarek- średnia ocen: 4,93
6. Dominika Picheta - średnia ocen: 4,86
7. Marek Chudzik - średnia ocen: 4,88
8. Adrian Łukasiewicz - średnia ocen: 5,0
9. Oliwia Miszkiewicz - średnia ocen: 4,94
10. Dawid Gorczyca - średnia ocen: 5,06
11. Jakub Susło - średnia ocen: 5,0
12. Adrian Rymarz - średnia ocen: 5,0 oraz laureat Zawodów Centralnych XXIX Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Budowlanych


Gala wręczenia stypendiów i nagród za wybitne osiągnięcia uczniom szkół z Powiatu Bolesławieckiego Gala wręczenia stypendiów i nagród za wybitne osiągnięcia uczniom szkół z Powiatu Bolesławieckiego Gala wręczenia stypendiów i nagród za wybitne osiągnięcia uczniom szkół z Powiatu Bolesławieckiego Gala wręczenia stypendiów i nagród za wybitne osiągnięcia uczniom szkół z Powiatu Bolesławieckiego



Dodane przez Hyde dnia listopad 02 2016 00:59:32
0 Komentarzy ~ 51 Czytań Drukuj
Hallowen 2016
Cukierek albo psikus

"Cukierek albo psikus"


W piątek 28 października 2016 uczniowie mieli okazję wziąć udział w obchodach święta Halloween. Impreza miała na celu przybliżyć tradycję oraz historię święta Halloween obchodzonego w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Irlandii oraz Wielkiej Brytanii.

Jak zwykle nie zabrakło ciekawych konkursów, strojów i oryginalnych makijaży. I było strrrrrasznie wesoło, co z resztą możecie zobaczyć sami…


Cukierek albo psikus Cukierek albo psikus Cukierek albo psikus Cukierek albo psikus Cukierek albo psikus Cukierek albo psikus Cukierek albo psikus Cukierek albo psikus Cukierek albo psikus Cukierek albo psikus Cukierek albo psikus Cukierek albo psikus Cukierek albo psikus Cukierek albo psikus Cukierek albo psikus



Dodane przez Hyde dnia listopad 02 2016 00:50:22
0 Komentarzy ~ 48 Czytań Drukuj
Dzień Języków Obcych

Dzień Języków Obcych


Europejski Dzień Języków to coroczne święto języków ustanowione w 2001 roku z inicjatywy Rady Europy. Jego najważniejszym przesłaniem jest promowanie nauki języków obcych, wielojęzyczności i różnorodności językowej.
W tym roku nasza szkoła włączyła się w obchody święta, podjęliśmy różnorodne działania.

Wszystkie prezentacje krajów były ciekawe i smaczne, a występy bardzo profesjonalne.

Jury w składzie: Dyrektor Jacek Jurkiewicz, Danuta Jurkiewicz, Alina Naruszewicz i Piotr Gnyszka, "miało twardy orzech do zgryzienia". Po burzliwych naradach wyłoniono następujących zwycięzców w kategoriach:

1. Najlepiej wykonana piosenka:
I miejsce: Patrycja Oleśków klasa IV AL,
II miejsce: Justyna Dziwisz klasa IV AL,
III miejsce: Ewelina Janiec klasa II BI.

2. Najlepszy strój europejski:
I miejsce: Martyna Słonecka, Filip Przyłucki i Piotr Jasnowski z klasy IV L -strój paryskich mimów,
II miejsce: Grzegorz Kulik z klasy III BG -strój wikinga,
III miejsce: Katarzyna Zapalska i Dawid Gortych z klasy III A- ukraińskie stroje ludowe.

3. W quizie na temat wiedzy o krajach europejskich, po dogrywce zwyciężyli:
I miejsce: Marek Chudzik i Aneta Struś z klasy III A,
II miejsce: Wojciech Łopato i Adrian Łakomy z klasy IV BG,
III miejsce: Justyna Wawrzyk i Szymon Iżykowski z klasy II LG,

4. Najlepsza prezentacja kraju europejskiego:
I miejsce: klasa III BG -Norwegia,
II miejsce: klasa IV AL - Grecja,
III miejsce: klasa IV L- Francja,

Na specjalne wyróżnienie zasługuje Paweł Bojanowski z klasy IIt. Gratulacje za strój i piosenkę!

Wszystkim nagrodzonym gratulujemy, natomiast pozostałym uczestnikom dziękujemy za udział i życzymy sukcesów w przyszłorocznym Dniu Języków Obcych.


Europejski Dzień Języków Europejski Dzień Języków Europejski Dzień Języków Europejski Dzień Języków Europejski Dzień Języków Europejski Dzień Języków Europejski Dzień Języków Europejski Dzień Języków Europejski Dzień Języków Europejski Dzień Języków Europejski Dzień Języków Europejski Dzień Języków Europejski Dzień Języków Europejski Dzień Języków Europejski Dzień Języków Europejski Dzień Języków Europejski Dzień Języków Europejski Dzień Języków Europejski Dzień Języków


Dodane przez Hyde dnia listopad 02 2016 00:33:15
0 Komentarzy ~ 47 Czytań Drukuj

W TROSCE O ZDROWIE PSYCHICZNE - Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego


W ubiegłym tygodniu uczniowie kl. III Technikum Architektury Krajobrazu wraz z pedagogiem szkolnym – Beatą Janiec, uczestniczyli w bolesławieckich obchodach Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego, których organizatorem był I Środowiskowy Dom Samopomocy z Bolesławca.

Konferencja pod nazwą „Godność w zdrowiu psychicznym – pierwsza pomoc psychologiczno-psychiatryczna dla wszystkich” odbyła się w Centrum Integracji Kulturalnej „Orzeł” w Bolesławcu i adresowana była do młodzieży, nauczycieli, pedagogów. Podczas bardzo interesującego spotkania młodzi ludzie mogli wysłuchać kilku ciekawych wykładów specjalistów, którym problematyka z obszaru zdrowia psychicznego nie jest obca, m.in. pani Teresy Rudzińskiej z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej z Bolesławca. Wystąpiła ona z wykładem „Patrz, słuchaj, pomóż”. Podczas swojej prelekcji pani Rudzińska uświadamiała młodzieży, że aby nieść pomoc psychologiczną nie trzeba być wykształconym psychologiem, czy psychiatrą. W wielu przypadkach, to właśnie młodzi ludzie stają się pierwszym oparciem i źródłem pomocy dla swoich rówieśników znajdujących się w kryzysie psychicznym. Czasami zwykła rozmowa z kolegą czy koleżanką, pozwala młodym ludziom poczuć się lepiej, znaleźć siłę do walki ze swoimi problemami. Pani dyrektor Poradni mówiła młodzieży, że tak jak dbają o własne ciało, powinni dbać o swoje zdrowie psychiczne, bo gdy ono nie funkcjonuje prawidłowo to choruje również ciało człowieka. Zapoznała ona również wszystkich zebranych na Konferencji z Kodeksem Pierwszej Pomocy Psychologicznej. Uczestnicy spotkania z zainteresowaniem słuchali prezentowanych wykładów, ale najgłębiej w pamięci na pewno pozostało spotkanie z panem psychologiem, ratownikiem GOPR - Tomaszem Kozłowskim i jego opowieści związane z pracą psychologa – ratownika, udzielającego pomocy w sytuacjach kryzysowych związanych z wypadkami na górskich szlakach. Pan Tomasz uświadamiał zgromadzonym jak kruche jest ludzkie życie i że warto walczyć o to, aby je przeżyć godnie.

Cała konferencja była na pewno dla młodych ludzi motywacją do refleksji nad własnym życiem i koniecznością zadbania o własne i bliskich, zdrowie psychiczne.


Poniżej kilka ważnych zasad jak dbać o zdrowie psychiczne:

1. Dbaj o bliskich – pielęgnuj więzi z rodziną i przyjaźnie;
2. Ruszaj się – dbaj o aktywność fizyczną. Nawet półgodzinny spacer po parku może mieć pozytywny wpływ na funkcjonowanie organizmu;
3. Pamiętaj o odpoczynku. Zaplanuj dzień tak, aby znalazł się czas na odprężające aktywności;
4. Śmiej się;
5. Praktykuj życie chwilą oraz wdzięczność za to, co Cię spotyka;
6. Dbaj o swój sen, żeby trwał wystarczająco długo i nie był niepotrzebnie przerywany;
7. Pamiętaj o drobnych przyjemnościach – muzyka, książki;
8. Pomagaj innym. Bezinteresownie;
9. Dbaj o swoje prawa – wyrabiaj w sobie asertywność;
10. Żyj w otoczeniu natury. Korzystaj ze światła słonecznego;
11. Dbaj o dziecko w sobie – rozwijaj kreatywność i ciesz się z małych rzeczy;
12. Dziel się swoimi problemami i radościami z innymi;
13. Zwracaj uwagę na to, co jesz;
14. Dbaj o swoje zdrowie somatyczne;



W TROSCE O ZDROWIE PSYCHICZNE - Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego W TROSCE O ZDROWIE PSYCHICZNE - Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego W TROSCE O ZDROWIE PSYCHICZNE - Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego W TROSCE O ZDROWIE PSYCHICZNE - Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego W TROSCE O ZDROWIE PSYCHICZNE - Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego

Tekst i zdjęcia: B.J.

Dodane przez Hyde dnia październik 19 2016 01:19:26
Czytaj więcej ~ 0 Komentarzy ~ 73 Czytań Drukuj
Strona 1 z 44 1 2 3 4 > >>

Zespół Szkół Budowlanych w Bolesławcu

al. Tysiąclecia 51 59-700 Bolesławiec
tel./fax 075 732 83 78
email: zsb.boleslawiec@interia.pl


Realizujemy projekty:

"Dolnośląska e-szkoła"

Projekt "Dolnośląska e-szkoła" jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Rozwoju Regionalnego oraz budżetu Samorządu Województwa Dolnośląskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013

"Modernizacja centrów kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku"

Projekt "Modernizacja centrów kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku" nr RPDS.07.02.00-02-015/09 realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2007-2013, Priorytetu 7 "Rozbudowa i modernizacja infrastruktury edukacyjnej na Dolnym Śląsku", Działania nr 7.2 "Rozwój infrastruktury placówek edukacyjnych"



Ta strona używa plików cookie zgodnie z opisaną polityką wykorzystywania plików cookie. Korzystanie z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że wyrażają Państwo zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies"
Kontakt:

Zespół Szkół Budowlanych
w Bolesławcu

al. Tysiąclecia 51
59-700 Bolesławiec

tel. 075 732 83 78
fax. 075 732 83 78

email: zsb.boleslawiec@interia.pl


https://uonetplus.vulcan.net.pl/powiatboleslawiecki


„Rodzicu! Dowiedz się jak otrzymać dostęp do e-dziennika UONET+”
Profile kształcenia


Technikum Nr 2:


Technik architektury krajobrazu

Technik budownictwa

Technik geodeta

Technik leśnik

Technik inżynierii środowiska i melioracji


ZSZ Nr 2:


Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie

Oddziały wielozawodowe


Szkoła uczestniczy w projekcie

"Modernizacja kształcenia zawodowego na Dolnym Śląsku II"



wspólfinansowanym ze środków Unii Europejskiej

w ramach Eurpejskiego Funduszu Społecznego


http://mkz2.walbrzych.pl/index.php/opis-projektu


http://www.bibliotekaped.wix.com/boleslawiec




http://www.men.gov.pl/index.php/rok-szkoly-zawodowcow



https://des.mobireg.pl/zs-bole/



https://fronter.com/dolnyslask/



http://www.umwd.dolnyslask.pl/



http://www.men.gov.pl



http://www.kuratorium.wroclaw.pl



http://www.oke.wroc.pl



http://www.matura.ewd.edu.pl



http://wwww.powiatboleslawiecki.pl



http://www.efs.gov.pl



http://www.efs.com.pl



http://www.it-szkola.edu.pl



http://www.operon.pl



http://www.matematyka-reaktywacja.pl/



Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych Użytkowników: 4
Najnowszy Użytkownik: G_Luigi
Powered by: PHP-Fusion v6.01
voodz theme by: sonar